מכות לאברכים והתעללות בילדים: אימת השבבניקים על 'הר נוף'

"הילד שנדרס הוא רק מקרה קטנטן שיצא לתקשורת בעקבות האופי של הסיפור, אבל מדי יום חוזרים לבית ילדים רבים עם פצעים בנפש כתוצאה מהתקלות עם הנערים המשעוממים הללו, שמסתובבים בחוסר מעש ומטילים אימה על ילדי השכונות כאן"
יוסי צלניקר 5 Comment on מכות לאברכים והתעללות בילדים: אימת השבבניקים על 'הר נוף'

התאונה המזעזעת בערב שבת חשפה צהר לעולמם של נערים שפרקו מעליהם עול תורה ומצוות שהחלו להטיל אימה על תושבי השכונות החרדיות • אברכים מתארגנים ואומרים: "אנחנו לא מתכוונים לשתוק יותר, זהו"

צילום: גוגל מפות
"הילד שנדרס הוא רק מקרה קטנטן שיצא לתקשורת בעקבות האופי של הסיפור, אבל מדי יום חוזרים לבית ילדים רבים עם פצעים בנפש כתוצאה מהתקלות עם הנערים המשעוממים הללו, שמסתובבים בחוסר מעש ומטילים אימה על ילדי השכונות כאן"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שכונת הר נוף בירושלים ידועה כשכונה איכותית. מתגוררים ברחובותיה אנשים עמידים, בני תורה רבים ומשפחות מכובדות. מבחינה סוציו אקונומית היא רחוקה מאוד משכונת שמואל הנביא לדוגמה הנמצאת במרחק של קילומטרים לא רבים ממנה, אך לאחרונה תשבי השכונה כבר לא מזהים את האזור שלהם.

נערים שפרקו מעליהם עול תורה ומצוות, המתגוררים באיזור שכונת שמואל הנביא החלו להטיל אימה על תושבי השכונות הסמוכות כגון מעלה דפנה, רמת אשכול, גאולה והם לא נעצרים.

התאונה הקשה ביום שישי דקות אחדות לאחר כנסת השבת בה נפצע באורח בינוני ילד בן שש לאחר שרכב ובו מספר נערים 'שבבניקים' פגעה בו והמשיכה בנסיעתה, גרמה למספר בני תורה להסיר את הכפפות ולנסות לעצור את הימצאותם של הצעירים הללו בשכונתם עוד לפני שהאסון הבא יגיע.

בשיחה גלויה לאתר 'קול חי' מספרים האברכים החשובים נריה כהן (42), יוני סורוצקין (34), וחיים יודהיוף (37), את השתלשלות העניינים בשעות שלאחר שקיעת החמה באזור מגוריהם.

"רעש חריקת המכוניות הישנות שלהם נשמע בכל השכונה, ואין אחד מהאברכים שמעז להעיר להם כמה זה מסוכן, ואם בכל זאת יצא מישהו ויספר להם כמה מסוכנת הנסיעה שלהם בשעה שהילדים עולים לבתים לאחר ששיחקו בגינה הציבורית, הוא עלול לא לצאת מזה בשלום" מספר לנו נריה שגר בשכונת הר נוף, "כבר קרה מקרה שאברך חשוב חטף בפניו לאחר שהעיז להעיר לפרחחים הללו" סיים את דבריו.

"אצלנו ברמת אשכול המצב חמור כפליים, כיוון ששכונת שמואל הנביא הסמוכה מייצאת אלינו את הנוער הבעייתי הזה, וכיוון שהמשטרה מסיירת באזור שמואל הנביא בעקבות מקרי עבר, אז מקום המפלט שלהם הוא מעלות דפנה ורמת אשכול" מספר סורוצקין וממשיך "לפני מס' שבועות ילד אמריקאי בן 8 חזר בוכה לבית לאחר ששתי בנות ובן גנבו ממנו את הכסף איתו הוא הלך למכולת, ולקינוח הוא גם חטף סטירת לחי לאחר שהעיז לרדוף אחריהם".

אחרון לדבר היה חיים יודהיוף משכונת הבוכרים, שם הסמטאות הרבים גורמים לאתגר עבור נערים שרק הוציאו רישיון או אולי נוהגים כלל ללא רישיון נהיגה, "זה הפך לפחד פחדים, שעה אחרר שאני יוצא מכולל הערב אני צריך לחשוש מהנערים הללו עם הנהיגה הפראית, אין כניסה יש כניסה אותם זה לא מעניין, בטח שלא ילד קטן או אישה מבוגרת".

"הילד שנדרס הוא רק מקרה קטנטן שיצא לתקשורת בעקבות האופי של הסיפור, אבל מדי יום חוזרים לבית ילדים רבים עם פצעים בנפש כתוצאה מהתקלות עם הנערים המשעוממים הללו, שמסתובבים בחוסר מעש ומטילים אימה על ילדי השכונות כאן" סיים.

"אנחנו לא מתכוונים לשתוק יותר, זהו…" אומרים שלושתם וממשיכים "החלטנו לשתף פעולה ופנינו למספר רבנים, ניזום בקרוב מאוד שתהיה שמירה של מתנדבי משטרה מהשכונות באזורינו, פעם היו רואים אותם יותר, היום הם פחות יעילים, ננסה להחזיר את ההרתעה, זה איום ונורא שאנחנו מדברים ככה על נערים פרחחים, הם מפחידים לא פחות מהבני מעיטוים שעובדים בשכונות שלנו".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    צודקים לגמרי ה' ישמור…………..

  2. 4

    אנחנו גרים באזור וזה פשוט מפחיד להסתובב שם בלילות שמואל הנביא נהייתה כמו שכונת פשע…
    אני בעצמי ראיתי כמה פעמים איך בשבת הם זורקים אבנים על מכוניות ערביות?!

  3. 3

    למשטרה נחמד שהחרדקי"ם מטילים אימה על החרדים

  4. 2

    ואחרי זה יקומו כמה טפשים ויגידו שהנערים האלו אסור להם ללכת לצבא כי יתקלקלו

  5. 1

    מדברים עליהם ומכוונים לילדים שלכם אגב אותם גם הצבא לא רוצה הוא רוצה את העידית גם הם מבינים שעד היום מי שהלך לצבא היה מהזיבורית של החרדים